Lalallalall-Laowai

Hello taas!

On muuten yksi paikka, jonne nämä paikalliset eivät kiirehdi tai hötkyile - istumapaikka minun vieressäni! Olen tehnyt empiiristä tutkimusta tästä aiheesta niinä harvoina kertoina, kun olen huomannut metrossa vapaan penkin kolon ja läntännyt itseni siihen. Pienet kiinalaisethan kansoittavat penkit normaaliti ihan vieri viereen ja istuvat sitten kädet sylissään kuin sillit purkissa. Mutta ehei vaan silloin, jos joku kammottava punahiuksinen ameeba istuukin siinä!

Minun vieressäni ammottaa usein iso tyhjä kolonen, johon takuulla mahtuisi hyvin yksi kiinalainen, mutta jostain syystä se jää usein vapaaksi. Ja jos siihen joku uskaltautuukin, hän yleensä vetäytyy mahdollisimman kauas minusta. Olen miettinyt, että olenko tosissaan ihan kauhuleffasta karanneen näköinen? Vai haisenko jotenkin pahalta, kenties länkkäriltä? Vai pelkäävätkö paikalliset, että syön varmaan heidätkin nälissäni? Tai sitten he varovat länkkäritartuntaa, jonka ilmeisesti voisi saada jos käsi hipaisee minua. :) Hassuja.

Taksikuski oli tänään aika ovela napatessaan minut mukaansa. Jostakin syystä niillä on usein suuri tarve kertoa radiopuhelimen (tai mikä se rutiseva ja mölyävä toosa ikinä onkaan) kautta kavereille, että otinpas juuri laowain kyytiin. Tämän päiväinen kuski hämäsi kuitenkin melko hyvin alkaessaan lallatella siihen mölytoosaan ja minä jo mietin hetken, että mikäs laulukohtaus sille iski... No sellainen lallatuskohtaus, joka päättyi sanaan 'lallalalall-LAOWAI'. Camoon hei kuski, minä ymmärsin silti! En vain osannut sanoa sitä kiinaksi, damn.

Yhtenä päivänä taksikuski muuten sattui ruuhkassa jonkin kamunsa viereen (tai vaihtoehtoisesti huuteli vain satunnaiselle kollegalleen), rullasi ikkunan auki ja hihkui ilmeisesti, että 'katsopas mikä otus mulla täällä on kyydissä! Eikö ookin omituinen?' Tämä minun kuski oikein väisti, että se toinenkin näkee minut........ Huokaus. Niin ja sitten oli vielä se yksi riksakuski, jonka nappasin mennessäni kauppaan metroasemalta. Pappa lähti polkemaan ihan väärään suuntaan ja minä aloin huitoa, että tuonnepäin me ollaan oikeasti matkalla. No ei muuten oltu, me mentiin ensin näyttämään minua muille riksakuskeille! Voi hyvää päivää, kun taas kerran olin hämilläni. Kiinalaiset... :)

Se olis taas ihan melkein viikonloppu - jeee! Aion nukkua, maata, nukkua vähän lisää, lukea ja maata. Ja ehkä vähän levätä ja lukea ja maata. How cool is that!

0 Response to "Lalallalall-Laowai"

Lähetä kommentti